20.09.13

Бізнес-об'єднання: італійський засіб від кризи

Цю ініціативу можна назвати "італійським засобом від кризи". Ми знаходимося в місті Брешіа - третьому за важливістю промисловому центрі Італії. Керуючись принципом "разом ми сила", місцеві підприємці створили бізнес-об'єднання. Його мета - підвищити їх конкурентоспроможність і новаторський потенціал, зберігши специфіку і самостійність кожної з компаній.

Створене в 2008 році, щоб протистояти кризі, бізнес-об'єднання Брешіа згрупувалося навколо виливки алюмінію. Серед його клієнтів - найбільші автовиробники Європи.

Сьогодні в бізнес-мережу входять 15 дрібних і середніх підприємств, більшість з них - італійські, але є також польська, французька і чеська компанії. До кінця року в об'єднання висловили готовність вступити і дві німецьких фірми.

"Об'єднавшись у бізнес-мережу, ми здатні запропонувати клієнтам повний сервіс: від алюмінієвих комплектуючих до машин, їх виробляючих. По-друге ми пропонуємо ціни на 10-15% дешевше, ніж конкуренти. І нарешті, клієнт щоразу має справу з одним торговим і технічним представником", - говорить Вітторіо Орі, керівник бізнес-об'єднання.

На сьогоднішній день в бізнес-об'єднання Брешіа числяться 640 осіб. Обсяг її торгового обороту становить 118 мільйонів євро і не перестає рости, особливо за кордоном, де реалізується більше 70 % продукції входячої в мережу компаній.

"З 2009 року ми перейшли на централізовані закупівлі для членів об'єднання. Це дозволило нам заощадити 4 мільйони євро і потім інвестувати виручені кошти в інноваційні технології", - додає Вітторіо Орі.

Щоб краще зрозуміти як саме функціонує подібна бізнес-мережа, послухаємо творця цієї концепції, Альдо Бономі (він віце-президент об'єднання італійських роботодавців Кофіндустрія).

Головна перевага системи - її крайня простота. Зацікавлені компанії підписують контракт і об'єднуються навколо конкретного бізнес-плану, навколо спільних цілей. В Італії сьогодні налічується приблизно тисяча подібних бізнес-мереж, які об'єднують близько п'яти тисяч підприємств.

"Сьогодні у малих і середніх підприємств є дві можливості перед обличчям кризи та технічними труднощами: або втратити контроль над ситуацією, продати бізнес і стати простим акціонером, або об'єднати зусилля з іншими і зберегти самостійність", - говорить Альдо Бономі.

Тільки зберігаючи автономію компанії можна досягти так званої "критичнаї ваги", що дозволяє вийти на іноземні ринки і вкладати кошти в дослідницьку діяльність.

"За наявною у нас статистикою, компанії, які об'єдналися в бізнес-мережі, збільшили торговий оборот на 20%, і це - незважаючи на кризу!" - Каже Альдо Бономі.

«Ключ до успіху бізнес-мережі це: готовність працювати в команді і ставити собі амбітні цілі, а також - слідувати поставленим завданням і зберігати простоту організації", - підсумовує Вітторіо Орі.